- Populära sökningar
Köpvillkor
Läs köpvillkor för REA här.
Villkoren nedan gäller för försäljning av produkter online.
www.jdsports.se
VIKTIGT: VÄNLIGEN LÄS IGENOM
Nedan är de villkor som gäller när du köper produkter från oss via vår
hemsida. Vi skulle uppskatta om du läste igenom dessa noga då de innehåller
viktig information om hur vi säljer varor. Om du beställer från oss betyder
det att du accepterat följande villkor.
Skriv gärna ut en kopia av dessa villkor som du kan använda för eget bruk.
I dessa villkor:
När orden "hemsida” eller ”webbplats" nämns, refererar vi till vår hemsida/webbplats på http://www.jdsports.se samt JD Sports app.
Med "produkter" menar vi de produkter som vi levererar till dig.
"Beställning" betyder en beställning som du lägger hos oss.
"Vi/oss/vår" betyder JD Sports Fashion Sweden AB (företagsnummer
559007-6435) C/O CorpNordic Sweden AB, Box 16285, 103 25 Stockholm.
"Du/din/dig/ditt" refererar till dig, personen som använder vår hemsida
och/eller köper produkter från oss.
1. HUR DESSA VILLKOR GÄLLER
1.1 I avsnitt A förklarar vi hur vår hemsida ska användas. Avsnitt B
handlar om inköp av produkter från webbplatsen. Det händer att vi
uppdaterar villkoren och vi vill därför uppmana dig till att kontrollera
dem regelbundet.
1.2 När du använder vår webbplats kan vi samla information om dig och om
hur du använder webbplatsen. Du kan hitta mer information om detta i vår
integritetspolicy som finns med i dessa villkor. Integritetspolicyn och
dessa villkor gör upp vår relation med dig och bildar avtalet mellan oss.
Sektion A: Villkor för användning av Webbplatsen
2. OM HEMSIDAN
2.1 Webbplatsen drivs av JD Sports Fashion Sweden AB, ett företag
registrerat i Stockholm med företagsnummer 559007-6435. Vårt bolagsäte
finns i C/O CorpNordic Sweden AB, Box 16285, 103 25 Stockholm, och vårt
momsregistreringsnummer är SE5590076343501.
2.2 Denna webbplats riktar sig till konsumenter och följer svensk lag.
Informationen på denna webbplats är på svenska, och all vidare
kommunikation ska vara på svenska. Om du granskar vår webbplats från en
marknad där vi vanligtvis inte säljer våra varor, kan vi inte hållas
ansvariga om reklam eller lagar inte överensstämmer med webbplatsen och
dess innehåll. Vi kan även begränsa tillgången till vissa delar av
webbplatsen så att den enbart kan användas av användare som har registrerat
sig hos oss.
3. VÅRA RÄTTIGHETER PÅ HEMSIDAN
Upphovsrätten och andra delägarrätter på denna webbplats ägs av oss eller våra licensgivare. Detta innefattar även webbplatsens innehåll, vilket inkluderar design, text, logotyper, varunamn, grafik, programvara och annat material. Du eller någon annan får inte publicera, kopiera, distribuera eller ändra något av innehållet på denna webbplats.
Vem som helst kan granska denna Webbplats och skriva ut sidor från den för
att titta på produkter och lägga en beställning hos oss. Notera vänligen
att all annan användning är förbjuden utan skriftligt medgivande från oss.
Det är inte tillåtet att göra en kopia av material från webbplatsen för
användning till ett annat företag.
Det är inte tillåtet att kopiera, reproducera eller använda varumärken
eller logotyper som finns på webbplatsen. Du får inte heller använda länkar
från vår hemsida på andra webbplatser om vi inte har godkänt detta först.
Vi kan kräva att du slutar att lägga upp länkar till vår hemsida när som
helst.
Vi har tillåtelse att använda information som du laddar upp till vår
hemsida och vi kan även lämna denna information till en tredje part.
4. WEBBINNEHÅLL
Vi har noggrant sammanställt denna webbplats till att vara så korrekt som
möjligt. Notera vänligen att detta inte betyder att vi kommer att ansvara
för eventuella skador, förluster eller kostnader som uppkommit vid
användande av webbplatsen. Detta inkluderar våra chefer, anställda, andra
representanter eller andra företag inom vår koncern. Vi strävar självklart
efter att ge information som är korrekt och uppdaterad, men vi kan inte
garantera att det alltid är så. Det är upp till dig att avgöra om din
tillit till denna webbplats tjänar dina syften. Vi vill också påpeka att
den information vi ger inte är avsedd att ses som råd du ska förlita dig
på. Informationen på denna webbplats utgår från grunden "befintligt skick"
och vi utesluter alla garantier och utfästelser till den utsträckning som
lagen tillåter.
Vi kan ändra, ta bort eller på annat sätt anpassa innehållet på vår hemsida
när som helst och utan förvarning.
Vi kan använda oss av länkar till andra webbplatser som är till för att
underlätta för dig. Notera dock att vi inte kan hållas ansvariga för
innehållet eller tillgängligheten av dessa webbplatser, eller din
användning av dem.
Vi kan inte garantera att denna webbplats alltid kommer att vara
tillgänglig, felfri, eller virusfri.
Vi strävar efter att se till att produktbilderna på vår hemsida är så
korrekta som möjligt, men det kan finnas vissa färgvariationer mellan
produkterna och bilderna som visas på nätet.
5. HUR DU MÅSTE ANVÄNDA DENNA WEBBPLATS
Det är förbjudet att kommentera, eller på något sätt bidra, på ett sätt som
är kränkande, grovt, oanständigt, olagligt, sexistiskt, rasistiskt eller
stötande. Du får inte använda ett kränkande språk, vara aggressiv, svära,
hota eller trakassera en annan person inklusive andra användare av denna
webbplats.
Informationen som du ger oss ska vara korrekt, sanningsenlig och helst inte
kopierad.
När du använder webbplatsen måste du göra det med din egen identitet.
Försäkra dig även om att informationen du ger oss är korrekt, uppdaterad
och så sanningsenlig som möjligt.
Om du inte har deras tillåtsele, får du inte använda information om någon
annan person.
Du får inte förvanska webbplatsen, översvämma den med information eller
använda funktioner som kan påverka webbplatsen som till exempel maskar,
virus eller andra skadliga element. Användningen av skräppost är också
förbjudet. Med det menar vi oönskade massutskick av e-postmeddelanden.
Om skadligt material infekterar din dator efter att du har använt vår hemsida, tar vi inte ansvar för eventuella förluster eller skador.
Om du har ett lösenord som en del av våra säkerhetsrutiner, måste du
behandla dessa uppgifter konfidentiellt och får inte lämna ut det till
någon annan.
Om du inte uppfyller dessa villkor har vi rätt att neka dig tillgång till
vår webbplats.
Sektion B: Köpvillkor
6. VÅRT AVTAL FÖR FÖRSÄLJNING AV PRODUKTER OCH ORDERPROCESSEN
6.1 På webbplatsen säljer vi produkter och ger information om dem. Vi
erbjuder dig att göra en beställning hos oss genom att annonsera varor på
vår hemsida. Det betyder dock inte att vi är skyldiga att acceptera alla
beställningar du lägger hos oss. Vänligen notera att avtalet mellan oss
enbart kommer att bildas när vi har accepterat din beställning.
Accepterandet av beställningen sker när dina varor har skickats. En
elektronisk beställningssedel, orderbekräftelse eller att du har fullbordat
alla steg i kassan, betyder alltså inte att vi har accepterat din order.
Varje beställning kan inkludera ett valfritt antal produkter. Notera dock
att vissa begränsningar kan tillkomma om de anges i dessa villkor eller på
webbplatsen. Varje beställning som du fullbordar är ett separat avtal
mellan oss. Vi måste enligt lag leverera produkter som överensstämmer med
vårt avtal. Vi strävar efter att bilderna på vår hemsida ska vara så
korrekta som möjligt men vi ber er att notera att där kan finnas en liten
färgskillnad på produkterna som visas.
Vi har även rätt att neka leverans av produkter till vem som helst.
6.2 Det kan förekomma vidare villkor som anges när du beställer hos oss,
men vi ber dig att notera att dessa inte har någon effekt över dessa
villkor. Inte heller villkor som du sätter upp påverkar detta.
6.3 Vi har skrivit ihop en förklaring om hur processen för att lägga en
beställning hos oss fungerar. Du kan läsa den här nedan. Här förklaras även
hur avtalet angående försäljningen av produkter mellan oss bildas. Du kan
också läsa viktig information om betalning och leverans här.
Steg 1 - Välj dina produkter
Du väljer den produkt du vill köpa genom att klicka på den och sedan klicka
på "Lägg till i varukorg".
Steg 2 - Granska din varukorg
Du kan granska och ändra de produkter som du har lagt till i din varukorg.
Innehållet ändrar du genom att ändra mängden av produkter som du vill
beställa. Notera att antalet produkter som går att köpa också beror på
maximalt antal produkter som finns tillgängliga. Du kan självklart även ta
bort oönskade produkter genom att klicka på "Ta bort". När du har gjort
dina ändringar kan du se varukorgens totala värde. Om du har fått en
kampanjkod kan du också ange den här. När du anger en giltig kampanjkod och
klickar på ”använd” kommer din varukorgs totala värde att automatiskt
uppdateras. Om du vill köpa mer produkter går det bra att fortsätta att
lägga till varor i din varukorg. Om du känner dig klar kan du gå direkt
till nästa steg.
Step 3 - Gå till kassan
När du har handlat färdigt, kommer du att bli ombedd att välja ditt
leveransalternativ. När du har gjort detta, väljer du "Gå till Kassan".
Steg 4 - Fylla i din fakturerings- & leveransadress
Om du redan är en kund hos oss och har loggat in tidigare, kommer de
uppgifter om faktureringsadress du angivit då att visas nu. Om du inte är
inloggad, eller om detta är ditt första besök hos oss, kommer du att bli
ombedd att ange din faktureringsadress och sedan din leveransadress. Det är
förstås möjligt att välja samma adress för leverans och fakturering. Nu kan
du också se över dina leveransalternativ.
Vänligen notera att det är viktigt att du ger oss korrekta adressuppgifter.
Om din beställning blir försenad eller om det uppkommer leveransfel för att
adressuppgifterna är inkorrekta, tar vi inte ansvar för detta. Och
självklart vill du ju ha dina varor så snabbt och smidigt som möjligt!
Dubbelkolla därför en extra gång och när du är säker på att du har angett
dina uppgifter korrekt, kan du fortsätta genom att klicka på just
"Fortsätt".
Steg 5 - Ange dina betalningsuppgifter
Nu är det dags att ange dina betalningsuppgifter. Det är även viktigt att
du kontrollerar denna information mycket noggrant. Om du är inloggad som
tidigare kund hos oss, och har sparat dina betalningsuppgifter tidigare,
kommer de att visas nu. Skulle du vilja dubbelkolla att du fick med allt du
ville går det att granska dina beställningsuppgifter i högra hörnet. Det
här är sista steget i beställningsprocessen så kontrollera gärna att allt
stämmer en extra gång. Om du vill rätta till eventuella misstag måste detta
ske nu. Om du skulle vilja ändra något kan du göra detta genom att återgå
till startsidan och slutföra ovan process igen. Om du är nöjd med din
beställning är det bara att klicka på ”Fortsätt”.
Steg 6 - Gör din beställning
Genom att klicka på "Fortsätt", bekräftar du att du har läst, förstått och
accepterat dessa villkor. Vid denna punkt kommer dina uppgifter att
överlämnas till oss.
Steg 7 - Orderbekräftelse
När vi har fått bekräftelse på att din betalning har godkänts, kommer en
skärm att visas som tackar dig för din beställning. Sedan får du ett
ordernummer och ett e-mail skickas till dig för att bekräfta din order.
Orderbekräftelsen bekräftar produkter, priser och fraktavgifter. Vi
rekommenderar att du sparar en kopia av orderbekräftelsen för eget bruk.
Vi vill igen göra dig uppmärksam på att accepterandet av din beställning först sker när vi skickat iväg dina varor från oss.
6.4 Om vi beslutar att det är rimligt kan vi neka eller annullera din
beställning. Om detta sker kan det bero på nedan:
6.4.1 Vi inte kan få en auktoriserad betalning eller betalningsprocessen är
ofullständig.
6.4.2 Vi identifierar ett produkt- eller prissättningsfel på webbplatsen.
6.4.3 Du misslyckas med att uppfylla alla kriterier för stödberättigande
inköp som vi kan införa emellanåt.
6.4.4 Vi misstänker att din beställning är relaterad till ett bedrägeri.
6.4.5 Du misslyckas med att ge oss nödvändiga och relevanta uppgifter för
att göra det möjligt för oss att uppfylla beställningen.
6.4.6 Produkterna är slutsålda eller inte tillgängliga.
6.5 Det kan hända att vi kontaktar dig för att kontrollera dina uppgifter
innan vi bearbetar och skickar din beställning. Vi kan också kontakta dig
om det inte är möjligt att acceptera beställningen. Till exempel kan vi
göra detta om din beställning är av särskilt högt värde. Om vi kontaktar
dig kommer vi att göra det via e-mail eller telefon.
6.6 Vänligen notera att du inte får sälja vidare produkterna du köper av
oss, eller ge bort dem som ett kommersiellt företag. De produkter som vi
säljer till dig är menade för privat bruk av konsumenten. Vänligen notera
att vi har rätt att begränsa det totala värdet av en beställning. Om det
totala värdet av produkterna i varukorgen överskrider gränsen som vi har
valt, kan vi kontakta dig.
6.7 Du har rätt att häva avtalet, med vissa undantag som anges nedan. Du
behöver då inte ge några skäl för detta om du säger till inom 14 dagar, med
start dagen efter du tagit emot dina produkter. Detta är ångerfristen.
Du kan häva Avtalet genom att skicka ett annulleringsformulär eller genom
att kontakta oss per post, eller via e-mail på kundservice@jdsports.se.
Spara gärna ett bevis på att du har kontaktat oss.
Du måste returnera produkterna till oss inom 14 dagar efter att du meddelat
oss om att du vill häva avtalet. Detta sker i enlighet med
returinstruktionerna som medföljer din beställning. Produkterna måste
returneras oanvända med sin originalförpackning. Vänligen notera att
returnering sker på din egen risk och kostnad.
Om du inte kan returnera produkterna via post, kommer du att ansvara för
kostnaderna för leveransen av produkterna till oss. Om du kontaktar
kundtjänst kan vi försöka att ge dig en uppskattning av leveranskostnaden.
Vi kommer normalt att återbetala hela köpesumman tillsammans med
standardleveransavgiften inom 14 dagar efter mottagandet av de returnerade
produkterna eller bevis på porto. Om du väljer att betala extra för
expressleverans, kommer vi endast att återbetala kostnaden för
standardleveransen. Vänligen notera att du måste ge tillbaka produkterna i
samma skick som du fick dem. Om du använder eller skadar produkterna kan vi
minska det värdet vi återbetalar till dig.
Du har inte laglig rätt att annullera följande: (i) färskvaror såsom
livsmedel eller blommor; (ii) ljud / videoinspelningar, DVD-skivor eller
datorprogram som du har tagit ut ur den förseglade förpackning som de
levererades till dig i; (iii) Produkter tillverkade till din egen
specifikation; (iv) tidskrifter eller tidningar; och (v) förseglade varor
som inte är lämpliga för återanvändning av hälsoskydds- eller hygienskäl
som Du har tagit ut den slutna förpackningar.
7. PRIS OCH BETALNING
7.1 Du kan se priser och fraktkostnader på webbplatsen. Priserna inkluderar
moms och är i svenska kronor. Fraktkostnader visas separat på webbplatsen
och du kan hitta dem när du gör din beställning. Du kan se din fraktavgift
för beställningen när du går till varukorgen där den är listad under dina
valda produkter. Detta betyder att du kan beställa flera produkter i en
beställning utan att få ökad fraktavgift.
7.2 Vänligen notera att vi kan ändra priserna när som helst. Om det skulle
förekomma en prisskillnad mellan den tidpunkt som beställningen gjordes och
när vi skickar den, kommer vi naturligtvis att informera dig på förhand via
telefon eller email och fråga om du vill fortsätta med din beställning. Om
du redan har betalat och avböjer att fortsätta din beställning kommer
summan att återbetalas till ditt konto.
7.3 Erbjudanden och kampanjer på webbplatsen beror på tillgänglighet. Detta
betyder att vi kan ändra eller dra tillbaka dem när som helst och detta kan
också ske utan förvarning. Inget tvingar oss att upprätthålla erbjudanden
eller kampanjer för en viss period. Notera även att ytterligare villkor kan
gälla vid erbjudanden och kampanjer. Om så är fallet kommer uppgifter om
detta att visas.
7.4 Vi skickar produkterna först efter att vi fått in hela betalningen.
Detta är med undantag av Klarna Faktura då betalningen kan ske inom 14
dagar.
7.5 Vi accepterar betalning via Paypal, Klarna Faktura och de flesta större kredit- och betalkorten, inklusive Visa, Mastercard, Maestro. Du får endast
använda ett kort om du är den namngivna kortinnehavaren. Du bekräftar att
du är den auktoriserade kortinnehavaren genom att placera en beställning.
Vänligen notera att om du har ett kredit- eller betalkort kan det hända att
vi utfärdar validering och säkerhetskontroller. Köpen kan även behöva
godkännas av kortutgivaren och det kan tillkomma ytterligare villkor från
utfärdaren. Om denna inte tillåter betalning kommer din beställning inte
att accepteras. Vi kommer då heller inte att ta ansvar för förseningar
eller utebliven leverans.
7.6 Kontrollera din kortutgivares villkor noggrant innan du skickar in dina
betalningsuppgifter till oss. Det kan hända att din kortutgivare debiterar
dig för att du har använt ditt kort på vår hemsida.
7.7 Om vi inte har tillräckligt med produkter på lager för att fullborda
din beställning, kommer vi att meddela dig via e-mail eller telefon. Om
detta sker kommer vi självklart att betala tillbaka eller annullera din
transaktion. Vi gör detta så snart som möjligt, men senast 30 dagar efter
att du gjorde din beställning. Vi kommer dock inte att erbjuda någon
ersättning om produkter som du beställer inte är tillgängliga.
7.8 Vi kommer att jämföra de uppgifter du anger till oss mot tillgängliga
register. Detta inkluderar röstlängdsuppgifter och
kreditupplysningstjänster. Det kan också hända att vi vänder oss till en
tredje part för att validera dina uppgifter, som ett registrerat
kreditupplysningsföretag. Om du lägger en beställning hos oss betyder det
att du samtycker till dessa kontroller. Under vår sekretesspolicy kan du se
att dessa åtgärder vidtas för att skydda dig och för att säkerställa att
din upplevelse hos oss är så säker som möjligt.
7.9 Om du har valt att betala med Klarna, måste fakturan betalas inom 14
dagar från fakturadatum. Fakturan följer med i samband med leveransen och
en fakturaavgift kan tillkomma. Om du glömmer bort att betala tillkommer
även en påminnelseavgift. Denna ligger på 29 kronor om du har handlat för
60 kronor eller mindre. Om du har handlat för mer än detta tillkommer 60
kronor vid påminnelsen. Förutom detta tillkommer även en dröjsmålsränta om
24% plus gällande referensränta. Notera vänligen att ärendet kommer att
lämnas över till inkassohantering om ingen betalning har skett efter att
påminnelserna har skickats ut. Om detta sker kan även ytterligare
inkassokostnader tillkomma.
När du handlar med oss kommer en kreditupplysning att tas och du får då en kopia på detta via posten.
Personuppgifter hanteras enligt gällande lagstiftning. Klarna behandlar
personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys,
kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Det kan även hända att
överföring även sker till särskilt utvalda partners eller till stater
utanför EU/EES-området. Detta kan till exempel innefatta de system vi
använder för våra nyhetsbrev samt de betalningstjänster vi erbjuder.
Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
För mer information om Klarnas villkor besök
Klarna här
8. RETURER
Om du ångrar dig
8.1 Du har rätt att häva avtalet av vilken anledning som helst inom 14
dagar från dagen du har tagit emot din beställning. Om du häver avtalet
redan inom 7 dagar efter att du har mottagit din order, har du även rätt
till en återbetalning av frakten. Hela beställningen måste då skickas
tillbaka till oss inom 7 dagar i samma nya skick som de var när du mottog
beställningen. Notera dock att återbetalning av frakt inte gäller
returkostnader.
Om du skulle vilja byta produkterna, till exempel till en annan storlek,
måste du göra detta inom 28 dagar från dagen du mottagit din beställning.
Bytet kan enbart ske i en av våra butiker i Sverige, vi kan därmed inte
genomföra ett byte online. Innan bytet kan accepteras måste produkten först
genomgå en inspektion av butikspersonalen och sedan följa vår returpolicy.
8.3 För att annullera en beställning kan du låta oss veta via e-mail eller
Facebook. Produkterna måste återlämnas så snart som möjligt, i ett nytt
skick och med sin originalförpackning, om det är möjligt. Detta måste ske
inom 14 dagar från att du har tagit emot produkten.
Du kan kontakta oss på mailadressen kundservice@jdsports.se .
8.4 Om du vill byta en produkt ska du ta med dig denna och följesedel till
en av våra butiker i Sverige inom 28 dagar. Vänligen notera att byten
endast kan ske via butik och inte online. Om du skulle vilja returnera din
beställning kan du göra detta via butik om du har betalat med kredit- eller
betalkort. Köp som är gjorda med Klarna kan tyvärr inte returneras i butik
och måste skickas tillbaka till oss.
Vår returadress är:
JD Sweden Internet Returns
Door 2
Michael Faraday Avenue,
Kingsway Business Park,
Rochdale,
OL16 4FW
United Kingdom,
8.4 Vid en retur kommer vi att återbetala dig så snart som möjligt, men
senast 30 dagar från den dag du har annullerat beställningen. Vi
återbetalar då den fulla summan för de returnerade produkterna. Om du
annullerar avtalet skriftligt inom 7 arbetsdagar efter att du har mottagit
beställningen, kommer vi även att återbetala avgiften för en
standardleverans. Vänligen notera att återbetalning av frakt enbart gäller
om du lämnar tillbaka hela beställningen. Om du vill behålla en produkt
från beställningen har du inte ha rätt till återbetalning av fraktavgiften.
Om du annullerar beställningen efter sju dagar, kommer vi inte att
återbetala fraktavgiften. Notera även att du ansvarar för returkostnaderna
om du vill annullera en order. Det kan hända att vi erbjuder gratis
retursalternativ, om så är fallet kan du hitta vidare information om detta
på hemsidan.
8.4(A) INTE TILLÄMPBAR.
8.5 Vänligen notera att vi inte erbjuder återbetalning för köp av Yeezy-produkter. Detta påverkar inte dina rättigheter enligt svensk lag.
Om något går fel
8.6 Vi garanterar att de produkter som vi levererar är av
tillfredsställande kvalitet och är lämpliga för det ändamål som produkter
av detta slag vanligen används för.
8.7 Om du returnerar en produkt av annan anledning än att du ändrat dig,
kommer vi att inspektera produkterna. Om vi håller med om att det finns ett
fel med produkten kommer vi att återbetala hela inköpspriset. Detta är
under förutsättningen att du har skickat tillbaka produkten till oss inom
en rimlig tid efter att du har mottagit din beställning. Om du kräver ett
byte av din produkt, måste du besöka en av våra butiker i Sverige för
inspektion av produkten. Butikspersonalen kan då ta ett beslut om ett byte
kan göras.
8.8 Vi kommer att byta produkten eller återbetala dig om felet inte
orsakats av vanligt slitage eller skador som orsakats avsiktligt eller
oavsiktligt. Detta kan innebära att du har varit vårdslös eller inte har
följt produktens instruktioner.
Alla återbetalningar kommer även att omfatta eventuella fraktkostnader och
kostnaden för att returnera produkterna till oss. Om vi inte kan hitta
något fel med produkten kommer din annullering och
återbetalningsrättigheter begränsas till det som anges i paragraferna 8.1
till 8.4. Med undantag för paragraf 9 nedan, representerar denna paragraf
hela vårt ansvar gentemot dig när det kommer till fordran på våra
produkter.
8.9 Använd inte produkterna ytterligare innan du returnerar dem till oss om
du tror att det är något fel på dem. Inget i dessa villkor påverkar dina
lagstadgade rättigheter. Detta är dina rättigheter enligt lag och kan inte
ändras av oss.
8.10 Om du vill returnera produkter i enlighet med paragraf 8.7, kan du göra
detta i oanvänt, skapligt skick till returadressen i paragraf 8.3.
8.11 Vi strävar efter att återbetala dig eller byta ut varan så snart som
möjligt, men senaste inom 30 dagar efter att du skickat tillbaka produkten
till oss. Vänligen kontakta oss på
kundservice@jdsports.se
för
återbetalning av frakt. Vi förbehåller oss rätten att skicka de produkter
som du påstår är felaktiga till vårt team för inspektion.
8.12 Slutligen, när du returnerar produkter till oss ber vi att du gör
detta via postkontor så att du kan få ett sändningsbevis. Vi ansvarar inte
för produkter som har försvunnit eller skadats under postgången.
9. VÅRT ANSVAR
9.1 Inget i detta avtal utesluter eller begränsar vårt ansvar för dödsfall
eller personskada orsakad av vår oaktsamhet. När du handlar hos oss gäller
konsumentskyddsrättigheterna och svensk lag. Vi har inte något ansvar för
bedrägligt beteende, bedrägeri eller skuld inom företaget.
9.2 När det kommer till vårt ansvar till dig angående avtalsbrott,
vårdslöshet, produkter, detta avtal eller annat, begränsas vårt totala
ansvar till tre gånger priset för de produkter som ärendet gäller.
9.3 Vi är inte ansvariga för indirekta eller särskilda förluster som sker
till följd av en annan förlust, om vi inte uttryckligen har angivit det
någonstans. Detta innefattar skada för något som vi eller ni inte
rimligtvis kunde förutse. Detta inkluderar bland annat följande:
9.3.1 Förlust av vinst
9.3.2 Förlust av intäkter och inkomster
9.3.3 Förlust av besparingar
9.3.4 Förlust av data
9.3.5 Förlust av användning av pengar
9.4 Några av produkterna som vi erbjuder till försäljning är modeplagg och
passar kanske inte för sport eller andra aktiviteter. Du bör därför
försäkra dig om att produkterna är lämpliga för den typ av idrott som du
vill använda dem för.
10. LEVERANS
10.1 Vi strävar efter att leverera produkter inom de tidsramar som anges på
vår hemsida. Hänvisningar till "arbetsdag" avser alla dagar i veckan utom
lördagar, söndagar och helgdagar. Det kan ibland hända att vi inte kan
påverka tiden för leverans eller utförande. Detta innebär att vi inte
kommer att vara ansvariga för om produkterna levereras utanför dessa tider.
Vi är inte heller ansvariga för konsekvenserna av förseningar. Om en
försening sker kommer vi att använda rimliga ansträngningar för att
kontakta dig via e-mail och ge en ny leveranstid. Vårt ansvar gentemot dig
är maximerad till de gränser som anges i paragraf 9.2 ovan.
10.2 Om produkterna är slutsålda kommer vi att meddela dig om detta via
e-mail. Om du beställer mer än en produkt kan vi inte garantera att alla
produkter kommer att levereras till dig i en leverans och vi förbehåller
oss rätten att skicka din beställning i flera sändningar.
10.3 Äganderätten till produkterna kommer endast att ges till dig efter att
de har skickats från oss. Produkterna är dina från leveranstidpunkten och
du bör därför vidta rimliga åtgärder för att ta hand om dem.
10.4 Om produkter eller antal inte stämmer överens med det du beställde på
grund av ett fel från vår sida, bör du informera oss om detta via, e-mail
eller brev så snart som möjligt. Vi kommer då att gottgöra felet och
återbetala eventuella fraktkostnader som tillkommer. Vi ber dig att
kontakta oss i förväg så att vi kan ordna din returnering. Alla produkter
som du får av misstag och har för avsikt att returnera bör inte användas.
10.5 Produkterna kommer att levereras till den adress som du anger i
orderprocessen. Leveransmetoder kan dock variera beroende på vilken
budfirma som levererar produkterna. Du måste ange en giltig adress för din
leverans. Leveransalternativet som vi använder kan variera beroende på
vilken typ av produkt och vilket antal du har beställt. Vi väljer det vi
anser är det lämpligaste leveransalternativet. För ytterligare information
om leveranser se Leveransinformation.
10.6 Vi förbehåller oss rätten att göra alternativa arrangeringar för
leveransen. Detta beror på budfirman som vi använder för att leverera
varor. Det kan inkludera att lämna produkterna med en granne eller på en
säker plats i, eller runt, ditt hem.
Leveransrestriktioner
10.7 Som ett resultat av olika internationella budfirmors begränsningar,
finns det vissa produkter som inte är berättigad till internationell
leverans. Detta kommer antingen att anges i produktbeskrivningen eller vid
kassan. I begränsad omfattning kan vi behöva annullera din beställning och
åtgärda dig med en full återbetalning.
11. VÅRA RÄTTIGHETER AV PRODUKTERNA
Alla immateriella äganderättigheter av produkterna, inklusive alla mönster,
varumärken, märkesnamn, bilder och logotyper är och ska förbli vår eller
våra licensgivares egendom. Rättigheter, titlar eller intressen för
immateriella rättigheter kommer aldrig att passera till dig.
12. GENERELLT
12.1 Vi är inte ansvariga för om en produkt som du vill köpa är slutsåld
eller om vi inte kan erbjuda dig produkten. Vi är inte heller ansvariga för
om vi inte kan uppfylla våra skyldigheter enligt avtalet, eller för
eventuella kostnader eller skulder som kan uppstå som en följd av
omständigheter bortom vår kontroll. Detta inkluderar, men är inte begränsat
till någon form av naturkatastrofer, översvämningar, bränder,
handelstvister, brist på material eller tjänstefel från en tredje part
eller terroristhandlingar.
12.2 Avtalet mellan dig och oss är bindande. Du får inte överföra eller
överlåta dina rättigheter eller skyldigheter till en annan person utan vårt
uttryckliga medgivande. Vi kan överföra eller överlåta våra rättigheter och
skyldigheter enligt kontraktet eller utse en tredje part för att hjälpa oss
att utföra våra förpliktelser när som helst. Detta är förutsatt att det
inte kommer att minska våra skyldigheter gentemot dig.
12.3 Om någon paragraf i detta avtal på något sätt ses som ogiltig av en
domstol eller annan behörig myndighet, kommer alla andra paragrafer i
kontraktet fortfarande att gälla.
12.4 Om varken vi eller du inte agerar på rättigheterna som satts upp
enligt detta avtal kommer dessa inte att påverkas om rättigheterna drivs i
ett senare skede. Om en part väljer att inte förlita sig på en rättighet,
kommer detta inte att påverka någon av parternas andra rättigheter.
12.5 Detta kontrakt är föremål för engelsk lag och båda parter samtycker
till att eventuella tvister som uppstår kommer att beslutas av engelska
domstolar.
12.6 Vi kan ändra dessa villkor när som helst och utan förvarning. Varje
förändring kommer att träda i kraft omedelbart efter att det publiceras. Om
du redan har lagt en beställning som vi har accepterat, kommer avtalet att
fortsätta omfatta de villkor som var på plats vid den tidpunkt då du gjorde
din beställning.
12.7 Inget i dessa villkor syftar till att utesluta eller begränsa
rättigheter som enligt gällande lag inte kan uteslutas eller begränsas.
Detta innebär att dessa villkor inte kommer att ändra några rättigheter som
lagen beviljar dig och som vi inte är tillåtna att ändra eller begränsa.
12.8 Varje meddelande som du skickar till oss kommer att anses levererad på
följande sätt, beroende på hur du skickade det:
12.8.1 Om du ger ditt meddelande i person anses det vara levererat samma
dag.
12.8.2 Om du postar ditt meddelande anses det datum som anges på beviset
för portot vara leveransdagen.
12.8.3 Om meddelandet har skickats eller e-mail anses det vara levererat
samma dag som du skickade det till oss.
Meddelandet måste skickas till adressen som är angiven vid Paragraf 8.3.
12.9 Endast vi och du har rättigheter enligt detta kontrakt. Det innebär
att ingen annan person får tillämpa villkoren i detta kontrakt eller
åberopa rättigheterna enligt den.
12.10 Detta avtal utgör förståelsen mellan oss och alla tidigare avtal och
överenskommelser, oavsett om de är skriftliga eller muntliga, är inte
giltiga. Båda erkänner genom att ingå i kontraktet, att ingen av oss har
förlitat sig på något annat löfte. Om du är osäker på dina rättigheter
enligt avtalet eller om du vill få en upplysning om dem skriv till vår
kundservice, på den adress som anges ovan.
12.11 Vi har en procedur för att undersöka klagomål och för att hantera
frågor om vår hemsida. Vänligen kontakta:
13. JDX VILLKOR
13.1 Hur kan du registrera dig till JDX? Du kan registrera dig till JDX via IOS eller Android. Du måste vara en registrerad och inloggad JD-kund för att kunna använda JDX.
Tidig tillgång till produktlanseringar
13.2 Vad kan du få tidig tillgång till? Du kan få tidig tillgång till utvalda produktlanseringar hos JD Sports.
13.3 Finns det några restriktioner för dessa produktlanseringar? Du kan bara köpa en produkt per lansering. JD reserverar sig rättigheterna att annullera en eller flera beställningar som har lagts. Det är först till kvarn i relation till tillgänglighet som gäller angående JD Sports produktlanseringar. Denna tillgång gäller enbart via JD-appen och inte via hemsidan eller butik.
13.4 Hur kommer jag att veta om produktlanseringar? Detaljer om hur du får tillgång till produkterna kommer att delas med JDX-kunder via mail, JD-appen och SMS.
Tidig tillgång till JD-event
Vilka event kan jag få tidig tillgång till? Du kan få tidig tillgång till utvalda event som är sponsrade av JD, eller partners till JD.
13.5 Finns det några restriktioner för att få tillgång till JD-event? Det är först till kvarn i relation till tillgänglighet som gäller. Vi reserverar oss rättigheterna att ställa in alla typer av JD-event.
13.6 Hur kommer jag få höra om JD-event? Detaljer kring varje JD-event kommer att delas med JDX-kunder innan lansering via email, JD-appen och/eller via SMS. Sådan tillgång kommer enbart att vara tillgång via JD-appen och inte via hemsidan eller butiken.
www.jdsports.se
Box 16285,
103 25,
Stockholm,
Sverige
Email: kundservice@jdsports.se .
14. E-PRESENTKORT
Köpa ett e-presentkort
• Du kan köpa e-presentkort online på vår hemsida www.jdsports.se.
• Minimumsumman för ett e-presentkort är 50 kronor och maxsumman 3000 kr.
• Du kan använda ditt e-presentkort själv eller ge bort det som en present.
Hur använder jag mitt e-presentkort?
• Du kan kontrollera ditt kvarvarande saldo på vår hemsida.
• E-presentkort är giltiga i 12 månader från och med köpdatumet och oanvänt saldo återbetalas inte. Giltighetsperioden kommer att förnyas ytterligare 12 månader efter varje köp med e-presentkortet och/eller efter varje gång du begär att kontrollera saldot på presentkortet.
• Vi är inte ansvariga ifall en felaktig e-mailadress fylls i vid köp av e-presentkort. Om det e-presentkortet som du har köpt skickas till någon annan, kommer det inte att ersättas eller återbetalas. Vi är inte ansvariga ifall ditt e-presentkort försvinner eller blir stulet.
• E-presentkort är inte giltiga i fysiska butiker. E-presentkort är endast giltiga för användning online på www.jdsports.se eller i JD Sports-appen.
• Beloppet av ditt köp dras av från saldot på ditt e-presentkort; det resterande beloppet kan användas vid framtida köp.
Retur av en produkt som är köpt med ett e-presentkort
• Om du returnerar produkter som du har betalat med ett e-presentkort (köpets totala belopp), gör vi en återbetalning till dig i form av ett nytt e-presentkort. Återbetalningen görs inte kontant eller till ditt bankkonto. Se vår Returpolicy för mer information om returer.
• Om du returnerar varor som du delvis har betalat med ett e-presentkort, gör vi en återbetalning till dig i form av ett nytt e-presentkort. Återbetalningen kommer inte att ske i form av kontanter eller banktransaktioner. Du kan handla produkter till ett värde som överskrider e-presentkortets saldo och delvis betala med ditt e-presentkort/delvis med en annan betalningsmetod. Om du lämnar tillbaka en produkt som har betalats på detta sätt, kommer den summa som du har du betalat med en alternativ betalningsmetod att återbetalas med samma metod.
Undantag för e-presentkort
• E-presentkort är inte en checkgaranti eller ett kreditkort. E-presentkort kan inte återbetalas eller bytas mot kontanter. E-presentkort kan inte återförsäljas. JD kan inte hållas ansvariga för borttappade eller stulna e-presentkort och e-presentkort kan inte användas utan tillstånd av ägaren.
• E-presentkort är inte till för återförsäljning och kan inte bytas mot kontanter. Du kan inte använda Klarna eller Paypal Credit för att köpa ett e-presentkort.
• E-presentkort kan inte användas i samband med någon annan rabatt eller marknadsföring online vid köpstillfället, men studentrabatt kan användas tillsammans e-presentkortet. E-presentkort kan inte användas för att köpa produkter som levereras direkt av en leverantör, till exempel Adidas eller Nike.
• Du kan använda ett e-presentkort på vår svenska hemsida men inte på en av våra internationella hemsidor.
• JD förbehåller sig rätten att ändra, avstå från eller lägga till ytterligare villkor som är nödvändiga på grund av lagliga, säkerhetsmässiga eller reglerande skäl. Meddelanden om ändringar av dessa villkor kommer att visas i butikerna och på vår hemsida www.jdsports.se.
• JD förbehåller sig rätten att vägra betalning med ett e-presentkort där vi rimligen anser att e-presentkortet har ändrats, kopierats, skadats eller på annat sätt använts på ett bedrägligt sätt.
• När ett e-presentkort har köpts kommer en orderbekräftelse att skickas via e-mail och sms till beställaren.
• Vänligen kontrollera ditt serienummer och säkerhetskod om ditt e-presentkort inte fungerar vid kassan. Om detta inte hjälper kan du kontakta kundtjänst via kontaktformuläret här: www.jdsports.se/customer-service/contact/#zendeskContactForm.
• När du lägger en beställning hos JD Sports tillåter du oss att skicka marknadsförande e-mail till dig. Läs mer om vår integritetspolicy här.
Presentkort för fysisk butik
Att köpa ett presentkort för fysisk butik
• Du kan köpa ett presentkort via vår hemsida www.jdsports.se eller i en av våra JD-butiker.
• Minimumsumman för ett presentkort är 50 kronor och maxsumman 3000 kr.
• Presentkortet kan användas av personen som har köpt det eller ges bort som en present. Du kan använda hela summan på presentkortet på en gång eller under flera köptillfällen.
Hur använder jag mitt presentkort?
• Du kan kontrollera ditt kvarvarande saldo på vår hemsida.
• Det är inte tillåtet att återförsälja presentkort och de kan inte heller bytas ut mot kontanter. Du kan inte använda Klarna, Paypal eller kredit för att köpa ett presentkort.
• Presentkortet är giltiga i 12 månader från och med köpdatumet och oanvänt saldo återbetalas inte. Giltighetsperioden kommer att förnyas ytterligare 12 månader efter varje köp med presentkortet och/eller efter varje gång du begär att kontrollera saldot på presentkortet.
• Om du beställer ditt presentkort online kommer det att levereras inom 5 arbetsdagar. Vi tar inte ansvar för om leveransadressen har angivits på ett felaktigt sätt eller för förseningar från leverantören. Om ditt presentkort levereras till någon annan, kommer det inte att ersättas eller återbetalas. Vi är inte ansvariga för om ditt kort försvinner, stjäls eller förstörs.
• Beloppet av ditt köp dras av från saldot på ditt presentkort; det resterande beloppet kan användas vid framtida köp.
Retur av en produkt som är köpt med ett presentkort
• I enhetlighet med vår returpolicy, kommer en produkt som har lämnats tillbaka till butik att återbetalas till (i) ditt ursprungliga presentkort eller (ii) ett nytt presentkort. Det senare sker om hela saldot på ditt ursprungliga presentkort redan har använts. Återbetalningen kommer inte att ske i form av kontanter, banktransaktioner eller på något annat sätt.
• Du kan handla produkter till ett värde som överskrider presentkortets saldo och delvis betala med ditt presentkort/delvis med en annan betalningsmetod. Om du lämnar tillbaka en produkt som har betalats på detta sätt, kommer den summa som du har du betalat med en alternativ betalningsmetod att återbetalas med samma metod.
Undantag för presentkortet för fysisk butik
• Denna typ av presentkort kan endast användas i butik.
• Presentkort fungerar inte som en check eller ett kreditkort. Presentkort kan inte återbetalas eller bytas ut mot kontanter. Presentkort kan inte återförsäljas. JD kan inte hållas ansvariga för borttappade, stulna eller skadade kort. De kan heller inte hållas ansvariga för kort som har använts utan ägarens tillåtelse. Presentkort kan inte heller användas i kombination med rabatter eller erbjudanden som finns tillgängliga online. Studentrabatt kan dock användas när du handlar med ett presentkort. Presentkort kan inte användas för att köpa varor direkt från en leverantör, som till exempel Adidas eller Nike.
• Våra presentkort för fysiska butiker kan användas i svenska JD-butiker men inte utomlands.
• JD reserverar sig rättigheterna att ändra, ta bort eller lägga till vidare villkor. Detta om det visar sig nödvändigt på grund av legala, säkerhetsrelaterade eller reglerande skäl. Meddelanden om ändringar av dessa villkor kommer att visas i butikerna och på vår hemsida www.jdsports.se.
• När ett presentkort har köpts kommer en orderbekräftelse att skickas via e-mail och sms till beställaren.
• JD förbehåller sig rätten att vägra betalning med ett e-presentkort där vi rimligen anser att e-presentkortet har ändrats, kopierats, skadats eller på annat sätt använts på ett bedrägligt sätt.
• Vänligen kontrollera ditt serienummer och säkerhetskod om ditt presentkort inte fungerar vid kassan. Om detta inte hjälper kan du kontakta kundtjänst via kontaktformuläret här: www.jdsports.se/customer-service/contact/#zendeskContactForm.
• När du lägger en beställning hos JD Sports tillåter du oss att skicka marknadsförande e-mail till dig. Läs mer om vår integritetspolicy här.