- Populära sökningar
- Populära sökningar
Hur kan vi hjälpa dig?Få svar på din fråga
Retur & byte
En återbetalning kan ta upp till 14 arbetsdagar efter att du har returnerat din produkt till ett postombud eller i en av våra butiker. Detta är för att produkterna måste skickas tillbaka till vårt centrallager i England.
Spåra din retur via fraktbolaget du använt för att skicka tillbaka din beställning. Vi skickar en bekräftelse via e-mail när din retur hanterats av oss. Därefter kan det ta upp till 5 arbetsdagar innan återbetalningen når ditt konto.
Produkter köpta i butik
Produkter som du köpt i butik kan endast bytas i butik. Bytet måste ske inom 28 dagar från att du gjort ditt köp. Glöm inte att ta med dig ditt kvitto till butiken.
Produkter köpta online
Produkter som du köpt online går tyvärr inte att byta. Du kan istället få en återbetalning för produkten om returen sker inom 28 dagar från att du mottagit din beställning. Om 28 dagar passerat så kan vi istället erbjuda ett presentkort på motsvarande summa. Läs mer om returer under fliken “Hur gör jag en retur?"
Ja, du kan få en återbetalning på din produkt om den returneras inom 28 dagar. Vänligen notera att vi inte återbetalar någon prisskillnad om produkten har reducerats eller ökat i pris. Du kan alltså få en återbetalning på den summa du betalade vid köpet. Vår normala returpolicy gäller fortfarande. Din lagstadgade rätt påverkas inte.
Läs mer information om returer i fliken "Hur gör jag en retur?".
Retur via postombud
Om du inte har möjlighet att komma in till en av våra butiker kan du skicka tillbaka din beställning via ett postombud.
Vänligen notera attdu som kund står för returkostnaden om du skickar tillbaka din beställning via post. Du kan returnera via PostNord för 162.25 kronor.
För att returnera din beställning via post gör du följande:
1. Klicka här för att komma till vår returportal
2. Registrera din retur
3. Välj fraktbolag
4. Ladda ner och skriv ut din retursedel
5. Lämna paketet med retursedeln till ditt närmaste postombud
Glöm inte att spara ditt returkvitto tills paketet har kommit fram och du har mottagit din återbetalning.
Det kan ta upp till 10 arbetsdagar innan din retur når vårt centrallager i England. Transporten är spårbar hela vägen från postombudet till vårt lager.
Vänligen kontakta Kundtjänst om det har blivit något fel med din återbetalning så hjälper vi dig.
Om du vill returnera en vara via post så har du 28 dagar på dig från det att du mottagit din beställning. Efter det tar det upp till 14 dagar för beställningen att fraktas tillbaka till vårt lager. Byten kan endast göras i butik. Produkter som är köpta online kan inte bytas.
Din beställning måste returneras i samma skick och i originalförpackningen som den köptes/levererades i.
Din beställning måste returneras med din följesedel eller med ditt kvitto. Har du ingen följesedel? Skriv då ordernummer, anledningen till returen och dina kontaktuppgifter (namn, adress och telefonnummer till personen som gjorde beställningen) på en pappersbit och lägg det i ditt paket. Se till att paketet är väl förseglat och registrera sen din retur via vår returportal.
OBS! Badkläder och underkläder kan inte bytas eller returneras.
Öppet köp och bytesrätt gäller inte för presentkort, men presentkort kan fyllas på i våra JD-butiker i Stockholm.
Du kan returnera en produkt utan extra kostnad i någon av våra butiker inom 28 dagar.
Returnerar du din produkt via postombud kan du göra det via Postnord för en kostnad på 162.25 kr.
Läs mer information om returer i fliken "Hur gör jag en retur?".
När din beställning är lagd och du har fått din orderbekräftelse, kan vi tyvärr inte ändra ditt namn, adress eller postnummer på grund av säkerhetsskäl. Du kan läsa om hur du lämnar tillbaka din beställning här.
Varför har min beställning annullerats?
Vi ber om ursäkt för att din beställning annullerats.
Om varan/varorna du beställt inte finns i lager när vi packar din beställning måste vi tyvärr annullera den. Återbetalningen av summan för varan/varorna kan ta upp till 5 arbetsdagar, beroende på betalningssätt.Din beställning kan komma att annulleras av flera anledningar. Dessa kan du läsa om i våra allmänna köpvillkor.
Våra kundtjänstmedarbetare har inte tillgång till information gällande när/om en vara är tillbaka i lager.
Om du fått fel vara eller om varan är trasig så ber vi dig kontakta Kundtjänst . De kommer då se till att du kan skicka tillbaka beställningen kostnadsfritt.
Hur gör jag för att få en retursedel?
Om du behöver en retursedel för att göra en retur så kan du göra något av följande:
Skriv ordernummer, anledning till att du vill returnera varan/varorna och kontaktuppgifter (namn, adress och telefonnummer till personen som köpt varorna) på en pappersbit och lägg det i din försändelse. Se till att försändelsen är välpaketerad och gör sedan din retur via vår returportal inom 28 dagar från att du mottagit varorna.
Ta med varorna till en JD-butik och returnera kostnadsfritt inom 28 dagar från att du mottagit varorna, eller byt ut dem mot andra varor inom 28 dagar. Kom ihåg att ha ditt ordernummer till hands.
Ditt ordernummer finner du i ditt bekräftelsemail efter att du har lagt din beställning.
Fick du inget bekräftelsemail, eller har du ytterligare frågor? Kontakta då vår kundtjänst.