- Populära sökningar
- Populära sökningar
Hur kan vi hjälpa dig?Få svar på din fråga
Vanliga frågor
Vi kan tillhandahålla en moms faktura för din onlinebeställning när:
1. Beställningen har levererats
2. Du har ett giltigt momsnummer
3. Vi kan verifiera momsnumret
4. Faktureringsdetaljerna för beställningen matchar adressdetaljerna som är kopplade till momsnumret
Om vi inte kan validera eller matcha några av moms detaljerna med beställningsdetaljerna kan vi tillhandahålla en expeditionsnot som fungerar som ett köpbevis. Om din beställning delades upp skulle vi tillhandahålla individuella expeditionsnoter för varje paket och de artiklar som finns inom det paketet.
För att begära en moms faktura, vänligen skicka in din begäran, en i taget, via vårt kontaktformulär på https://www.jdsports.se/customer-service/contact/
Vi förstår att vi tidigare kanske har tillhandahållit moms fakturor på begäran, men vi har uppdaterat vår process för att säkerställa en nödvändig omsorg innan vi tillhandahåller moms fakturor.
Orsaker till varför vi kan avslå din begäran om moms faktura:
1. Flera begäranden i en och samma insändning av formuläret "Kontakta oss"
2. Faktureringsdetaljerna från din beställning matchar inte detaljerna kopplade till ditt momsnummer
3. Om vi inte kan verifiera ditt momsnummer
4. Om dina varor har återbetalats
Du kan använda följande metoder för att spåra din beställning:
1. Logga in på dittJD-konto och klicka på 'Mina beställningar' eller klicka på 'Visa status på beställning' för att se senaste uppdateringarna om din beställning.
2. Gå till 'Spåra min beställning' och fyll i ditt ordernummer och mejladressen du använde när du gjorde din beställning. Om du inte har tillgång till ditt ordernummer kan du fylla i din postkod istället.
3. För att få mer information om din beställning kan du även klicka på spårningslänken i mejlet du fick när paketet skickades.
Du kan kontakta osshär.
Lägg din beställning innan klockan 14.00 för att kunna hämta ut paketet samma dag, och välj vilken butik du vill hämta det från. Vi meddelar dig när paketet är redo att hämtas ut - du behöver inte komma till butiken innan du hört från oss. Om den valda butiken inte kan slutföra din beställning samma dag så kan vi behöva flytta uthämtningen till nästkommande dag. Vi meddelar dig om så är fallet.
När du fått meddelandet om att paketet är redo att hämtas ut så har du 14 dagar på dig att göra det. Om det inte sker så avbryts ditt köp och dina pengar betalas tillbaka.
*Vissa produkter är exkluderade från studentrabatt. Se exkluderade produkter här.
Just nu är våra leveranstider längre än vanligt på grund av det stora antal beställningar som hanteras av vårt lager.
Standardleverans till postombud tar för tillfället upp till cirka 5-8 arbetsdagar.
Butiksleverans tar för tillfället upp till cirka 9 arbetsdagar.
Expressleverans är för tillfället avstängt men tar vanligtvis upp till 2 arbetsdagar om beställningen har gjorts innan midnatt. Ditt paket kan levereras måndag–fredag klockan 09:00-17:00. Leveranserna måste undertecknas för om inget annat anges vid kontakt med DHL.
Leveranser som görs av lantbrevbärare kan ta 2-3 dagar extra.
För mer information om leveranser kan du klicka här.
Om du har ytterligare frågor eller problem med din beställning, kontakta Kundservice med ditt namn och ordernummer.
Vi har delat på din beställning för att du ska kunna få den snabbare. För att se status på beställningen kan du klicka här och skriva in ditt ordernummer tillsammans med din e-postadress.
Tyvärr kan du inte använda ditt presentkort som ett betalningssätt online.
När du lade din beställning, accepterade du priset och kan därför inte få tillbaka mellanskillnaden i efterhand.
Returer av beställningar som har betalats med kort återbetalas direkt i butik när de lämnas till butikspersonalen
För retur via postkontor kan det ta upp till 14 dagar innan återbetalningen kan ske. Detta för att din retur måste skickas till vårt centrallager i England.
Vänligen kontakta Kundservice för att se om din önskade produkt finns tillgänglig i någon av våra butiker.
Här kan du läsa alla frågor och svar om Klarna.
För att kunna erbjuda betalning med Klarna, delar vi viss personlig information med dem. Detta inkluderar, till exempel, din beställningsinformation. Klarna använder denna för att avgöra om du är kvalificerad för deras betalningsalternativ och för att skräddarsy betalningsalternativen till dig.
Du hittar mer information om Klarna här. Din personliga information hanteras i enlighet med relevant dataskyddslag och Klarnas integritetspolicy. Läs mer om JD Sports integritetspolicy här.
Är du en influencer som är intresserad av att samarbeta med oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss via samarbeten@jdplc.com. Vänligen notera att denna e-mailadress inte kan användas för att kontakta Kundtjänst.
Du kan returnera en produkt utan extra kostnad i någon av våra butiker inom 28 dagar.
Returnerar du din produkt via postombud kan du göra det via Postnord för en kostnad på 162.25 kr.
Läs mer information om returer i fliken "Hur gör jag en retur?".
När din beställning är lagd och du har fått din orderbekräftelse, kan vi tyvärr inte ändra ditt namn, adress eller postnummer på grund av säkerhetsskäl. Du kan läsa om hur du lämnar tillbaka din beställning här.
Om du fått fel vara eller om varan är trasig så ber vi dig kontakta Kundtjänst . De kommer då se till att du kan skicka tillbaka beställningen kostnadsfritt.
Hur gör jag för att få en retursedel?
Om du behöver en retursedel för att göra en retur så kan du göra något av följande:
Skriv ordernummer, anledning till att du vill returnera varan/varorna och kontaktuppgifter (namn, adress och telefonnummer till personen som köpt varorna) på en pappersbit och lägg det i din försändelse. Se till att försändelsen är välpaketerad och gör sedan din retur via vår returportal inom 28 dagar från att du mottagit varorna.
Ta med varorna till en JD-butik och returnera kostnadsfritt inom 28 dagar från att du mottagit varorna, eller byt ut dem mot andra varor inom 28 dagar. Kom ihåg att ha ditt ordernummer till hands.
Ditt ordernummer finner du i ditt bekräftelsemail efter att du har lagt din beställning.
Fick du inget bekräftelsemail, eller har du ytterligare frågor? Kontakta då vår kundtjänst.
Jag har fått en inbjudan till en enkät från er?
Det stämmer - vi genomför en enkät för att få mer kunskap om vad våra kunder tycker om oss, och vad vi kan göra för att förbättra våra tjänster.
Är det här legitimt?
Om avsändaren är feedback@jdsports.com så kommer mejlet från oss!
Varför står det "Qualtrics"?
Qualtrics är byrån vi använder för att genomföra våra enkäter och förvara dina svar. Du kan läsa mer i deras integritetspolicy här