- Populära sökningar
- Populära sökningar
Hur kan vi hjälpa dig?Få svar på din fråga
Beställning & leverans
BUTIKLEVERANS
Leverans till en JD-butik i Stockholm är GRATIS och tar för tillfället upp till cirka 9 arbetsdagar. Vi notifierar dig när din beställning är redo att hämtas ut från din valda JD-butik i Stockholm. Du finner alla JD-butiker i Stockholm här. Har 9 arbetsdagar gått utan att du har fått din beställning? Testa då att spåra den här.
Vänligen notera att leveranstiden kan förlängas vid svenska och engelska helgdagar.
Du kan använda följande metoder för att spåra din beställning:
1. Logga in på dittJD-konto och klicka på 'Mina beställningar' eller klicka på 'Visa status på beställning' för att se senaste uppdateringarna om din beställning.
2. Gå till 'Spåra min beställning' och fyll i ditt ordernummer och mejladressen du använde när du gjorde din beställning. Om du inte har tillgång till ditt ordernummer kan du fylla i din postkod istället.
3. För att få mer information om din beställning kan du även klicka på spårningslänken i mejlet du fick när paketet skickades.
Du kan använda följande metoder för att spåra din beställning:
1. Logga in på dittJD-konto och klicka på 'Mina beställningar' eller klicka på 'Visa status på beställning' för att se senaste uppdateringarna om din beställning.
2. Gå till 'Spåra min beställning' och fyll i ditt ordernummer och mejladressen du använde när du gjorde din beställning. Om du inte har tillgång till ditt ordernummer kan du fylla i din postkod istället.
3. För att få mer information om din beställning kan du även klicka på spårningslänken i mejlet du fick när paketet skickades.
Nej, när din beställning är lagd och du har fått din orderbekräftelse, kan vi tyvärr inte ändra ditt namn, adress eller postnummer på grund av säkerhetsskäl. Det är inte heller möjligt att avbryta beställningen efter att den har lagts. Vänligen kontrollera att alla dina uppgifter stämmer innan du slutför din beställning.
Du kan returnera din beställning i en av våra butiker eller via ditt lokala postombud. För mer information om hur du returnerar en beställning, gå till Leverans & Retur. Vänligen notera att JD Sports inte erbjuder fria returer via postombud.
Vi har delat på din beställning för att du ska kunna få den snabbare. För att se status på beställningen kan du klicka här och skriva in ditt ordernummer tillsammans med din e-postadress.
Vi är snabba på att packa. När din beställning väl gjorts så kan den inte ändras innan den skickas.
Du kan returnera din beställning i någon av våra butiker i Stockholm eller via ditt lokala postkontor. För mer information om hur du returnerar en beställning, Leverans & Retur. Vänligen notera att du som kund står för kostnaden vid retur via postombud.
Kostnaden för leverans till postombud är 49kr, eller fraktfritt vid köp över 1000 kr. Leverans till postombud tar för tillfället upp till cirka 5-8 arbetsdagar. Leveranser som görs av lantbrevbärare kan ta 2-3 dagar extra. En AVI skickas till dig med information om hur och var du hämtar ut ditt paket. Se till att du tar med din AVI och legitimation till postombudet.
*Fri frakt gäller inte för raffle-produkter. Genom att delta i en raffle godkänner deltagarna att betala för frakt om de vinner.
För information om hur du kan spåra din beställning, vänligen läs Kan jag spåra min beställning?
Vänligen notera att leveranstiden kan förlängas vid svenska och engelska helgdagar.
Vi gör sedan en återbetalning för de produkter som inte skickats.
”Om du inte fått ett e-mail som klargör att delar av din beställning annullerats, och du heller inte mottagit en återbetalning för de annullerade produkterna inom 5 arbetsdagar från att ditt paket levereras, ber vi dig kontakta vår Customer Service.
Ibland kan orderbekräftelsen hamna i skräpposten. Börja därför vänligen med att kontrollera att den inte ligger där.
Du kan även se om din beställning är lagd via vår hemsida. Logga in på ditt JD-konto och gå till 'Mitt Konto' där du hittar vidare information om dina beställningar.
Om du inte har ett konto eller om du inte kan hitta din beställning kan du kontakta vår Kundtjänst.
Se till att du får framtida e-mail från JD genom att lägga till oss på din lista över säkra e-mailadresser. Dubbelkolla även att den e-mailadress som du har registrerat är korrekt.
Varför har min beställning annullerats?
Vi ber om ursäkt för att din beställning annullerats.
Om varan/varorna du beställt inte finns i lager när vi packar din beställning måste vi tyvärr annullera den. Återbetalningen av summan för varan/varorna kan ta upp till 5 arbetsdagar, beroende på betalningssätt.Din beställning kan komma att annulleras av flera anledningar. Dessa kan du läsa om i våra allmänna köpvillkor.
Våra kundtjänstmedarbetare har inte tillgång till information gällande när/om en vara är tillbaka i lager.
Om du fått fel vara eller om varan är trasig så ber vi dig kontakta Kundtjänst . De kommer då se till att du kan skicka tillbaka beställningen kostnadsfritt.
Hur gör jag för att få en retursedel?
Om du behöver en retursedel för att göra en retur så kan du göra något av följande:
Skriv ordernummer, anledning till att du vill returnera varan/varorna och kontaktuppgifter (namn, adress och telefonnummer till personen som köpt varorna) på en pappersbit och lägg det i din försändelse. Se till att försändelsen är välpaketerad och gör sedan din retur via vår returportal inom 28 dagar från att du mottagit varorna.
Ta med varorna till en JD-butik och returnera kostnadsfritt inom 28 dagar från att du mottagit varorna, eller byt ut dem mot andra varor inom 28 dagar. Kom ihåg att ha ditt ordernummer till hands.
Ditt ordernummer finner du i ditt bekräftelsemail efter att du har lagt din beställning.
Fick du inget bekräftelsemail, eller har du ytterligare frågor? Kontakta då vår kundtjänst.